En vieläkään uskalla laittaa velkojani tänne ylös. Kummallista. Tänään satoi räntää ja päivä ei enää pimeämpi voisi olla. Saan asua tässä asunnossa ainakin toukokuun loppuun, joka oli iso helpotus, koska uskon vakaasti saavani lainani siihen mennessä maksettua ja mahdollisesti olisi säästöönkiin jotain karttunut. Edelleen olen vahvasti asumisoikeusasunnon kannalla.

Aamuisen "lumisateen" johdosta alkoi mieleni tehdä riisipuuroa ja sellaista olisi nyt ruuaksi. Halpaa ja herkullista. Voi kun pian jo saisi joulukuusen. En sentään osta kuusta vaan saan sen ilmaiseksi kotopuolesta. Yleensä kuusi on tuotu jo joulukuun alkupuolella. Olen aina joulun töissä ja siksi haluan aloittaa joulufiilistelyn jo hyvissä ajoin. Itselle ei joulussa ole mitään kohokohtaa, niinkuin muille jouluaatto yleensä on. Minulle joulu on yhtäkuin koko joulukuun kestävä lämmin tunnelma.

Olen joululahjasukkia kovasti kutonut ja onhan niitä jo kohta tarpeeksi valmistunut. Sen urakan jälkeen voikin jatkaa oman villatakin kutomista. Olimme syksyllä Tallinnassa käymässä ja siellä pitää aina käydä Karnaluksissa hakemassa talveksi lankoja. Hinnat ovat niin paljon halvemmat ja valikoimaakin huimasti enemmän. Käsityöihmisten varsinainen paratiisi tuo Karnaluks. Puikotkin ovat tosi edullisia ja puhumattakaan napeista, jotka maksavat täällä ihan älyttömästi. Toisaalta tuntuu pahalta suomalaisten käsityöliikkeiden puolesta, kun kantaa rahansa Viroon, mutta hinnat... Olen toki tukenut omiakin lankakauppoja ostamalla niistä. Nyt pitää mennä jatkamaan, että tulee sukat valmiiksi.