Taas tuli melko pitkä tauko kirjoittelussa, vaikka aikaa olisi kyllä ollut. Jotenkin vain tuntui, että mitään ei ole tapahtunut ja ei ole mitään kirjoitettavaa. Ajattelin sitten, että jos meinaan tätä päiväkirjaa itselleni kirjoittaa niin täytyy vaan jotain raapustaa ylös.

Tili tuli ja tili meni. Nyt odottelen niitä lisiä, että saan loputkin laskut maksettua ja sitten voisikin taas laittaa velkatilanteen ylös. Taas meni liian suuri summa tilistä matkusteluun ja siitä soimaankin itseäni, että ihminen jolla on kuitenkin näin paljon turhaa velkaa, niin ei saisi yhtään matkaa varata, ennenkuin ne on hoidettu, mutta... Palataan asiaan siis kuun viimeisen päivän aikaan.

Ruokamenoista olen tosin ylpeä. koska tähän mennessä on tammikuussa rahaa mennyt 140€. Pienempäänkin saldoon olisin pystynyt, mutta nyt kun on ollut kotona niin paljon, niin menee rahaakin enemmän. Ensi viikolla alkaa sitten kunnon arki ja ruokakulut saan samalla pienemmäksi.

Syömisestä noin muuten niin joulun lihaähkyn olen saanut sulatettua makoisalla kasvisruualla. Olen jopa harkinnut kaikenmaailman dieettejä, mutta enpä taida ruveta. Hiilareita olisi tietenkin hyvä syödä vähemmän, mutta en pysty jättämään pastaa ja pullaa kokonaan pois. Ensi perjantaina alkaa myöskin jumppakausi. Eihän sitä nyt kuitenkaan voi ihan suinpäin jumppaankaan mennä, vaan asiaa pitää pohtia ja sulatella mielessään muutamia viikkoja. Kävelyä olen kyllä harrastanut. Vihdoinkin laski pakkasetkin niin ei tarvi niin paljoa vaatteita enää päälle tumpata. Olkoon vaan vaikka 20 astetta pakkasta niin kyllä minulle hiki tulee reippaasti kävellessä. Vaatetus onkin tosi hankalaa silloin, kun ei hikipäissään ole kiva olla.

Kieliopinnotkin jatkuivat taas ja edelleen olen innoissani siitä. Jospa joku päivä vielä puhuisi sujuvasti uutta kieltä.

Kissat nukkuvat useimmiten ja ihmettelevät vaan välillä miksi olen aina kotona. Tuntuu, että nekin odottavat koska palaan töihin. Saavat sitten rauhassa nukkua tai mitä sitten ikinä tekevätkään täällä poissaollessani. Kissanomistajille suosittelen kuivaa spaghettia leluksi. Täällä toinen kissoista tuli ihan villiksi kun semmoinen lattialle tipahti.

1-IMG_0889-normal.jpg